-
VDU kviečia pasiruošti lenkų kalbos egzaminui
Gegužės 19 d. 16 val. vyks internetinė diskusija „Mokomojo dalyko pedagogika: lenkų kalba ir literatūra“, kurioje studijų programos dėstytojai, studentai pasakos apie lenkų kalbos mokytojo profesiją.
Seminaras skirtas 11-12 klasių moksleiviams, žmonėms, kurie domisi Mokomojo dalyko pedagogikos: lenkų kalbos ir literatūros bakalauro studijomis Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijoje Vilniuje.Registracija: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfKgC6prz-xUuTeuec8ozumz38M6PQ0e3zajjowMd8x4MHjQg/viewform
Facebook kvietimas: https://www.facebook.com/events/237417144349955/
Gegužės 23 d., 30 d., birželio 6 d., 13 d., 12 val. vyks Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos virtualios konsultacijos „Pasiruošk lenkų kalbos egzaminui“.
Daugiau informacijos ir registracija: https://svietimas.vdu.lt/virtualios-konsultacijos-pasiruosk-lenku-kalbos-mokykliniam-egzaminui/
Facebook kvietimas: https://www.facebook.com/events/247630069629861/
-
*
-
*
-
Projektas „SPORTUOJU NAMUOSE-SAUGAU TAVE“
Balandžio 3-20 d. mūsų gimnazijos mokiniai dalyvavo LMNŠC projekte „Sportuoju namuose – saugau tave“.
Projekto tikslas – karantino metu stiprinti mokinių sveikatą, skatinti sistemingai sportuoti namuose. Projekto uždaviniai:
- Skatinti fizinį aktyvumą būnant namuose, tokiu būdu sudaryti sąlygas vaikams tobulėti.
- Skatinti kūno kultūros mokytojų ir mokinių bendradarbiavimą ir darbą nuotoliniu būdu.
Mokiniai filmavo, kaip jie sportuoja namuose karantino metu vieni arba su jais kartu gyvenančiais asmenimis.
Sveikinimai sportininkams
Urtė Aidukaitė, 5 klasė. Urtė su broliuku Titu
Danielius Aškelovič , 6 klasė
Justina Daraškevič, 5 klasė
Gabrielė Valerija Spiridovič, 7 klasė
Radoslav Volček, 6 klasė
Robertas Mazajevas, 5 klasė
Rafal Macutkevič, 7 klasė
Modesta Ambrazaitė, 7 klasė
Kšyštof Šipkovski, klasė 6
Viktorija Piskligina (5 klasė ) su broliuku Augustinu
Viktorija Pyž ir Karolina Gramaševska , IVG klasė
Karolina Mironova sportuoja, 7 kl. mokinė
Karol Jaroš, 5 klasė
-
DĖL SITUACIJOS, SUSIJUSIOS SU KORONAVIRUSU, VALDYMO PRIEMONIŲ
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJA
DĖL SITUACIJOS, SUSIJUSIOS SU KORONAVIRUSU, VALDYMO PRIEMONIŲ
Dėl mokinių priežiūros, laikinai sustabdžius ugdymo ir vaikų priežiūros procesą ir švietimo veiklą
Vykdant privalomąsias koronaviruso prevencijos priemones, apie jas ir jų valdymo būdus švietimo įstaigų vadovai, švietimo teikėjai papildomai informuoja institucijų bendruomenes švietimo įstaigų, švietimo teikėjų internetinėse svetainėse, el. dienynuose, kitomis prieinamomis priemonėmis, kad tėvai su mažais vaikais, laikinai sustabdžius ugdymo procesą, galėtų užtikrinti jų priežiūrą. Jiems rekomenduojama pirmiausia tartis su darbdaviais dėl nuotolinio darbo, o jeigu tai neįmanoma, tuomet kreiptis dėl nedarbingumo pažymėjimo, pasitelkti artimųjų pagalbą arba išeiti trumpų atostogų.
Lietuvoje jaunesni nei 6 metų vaikai arba vaikai su negalia atsižvelgiant į jų specialiuosius poreikius be objektyvios būtinybės neturėtų būti paliekami vieni, juos turėtų prižiūrėti arba suaugusieji, arba vyresni nei 14 metų paaugliai. Tai reiškia, kad, sustabdžius ugdymo procesą, mokiniai gali likti vieni namuose, o vaikams iki 6 metų reikia vyresniųjų priežiūros.
Tėvai ar globėjai gali prašyti darbdavio galimybės dirbti nuotoliniu būdu. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso 52 straipsnio 2 dalimi, jeigu darbdavys neįrodo, kad nuotolinis darbas sukeltų per dideles sąnaudas, jis privalo tenkinti darbuotojo prašymą dirbti nuotoliniu būdu ne mažiau kaip 1/5 viso darbo laiko, kai to pareikalauja nėščia, neseniai pagimdžiusi ar krūtimi maitinanti darbuotoja, taip pat – darbuotojai, auginantys vaiką iki 3 metų, vieni auginantys vaiką iki 14 metų arba neįgalų vaiką iki 18 metų.
Kai švietimo įstaigoje paskelbiamas infekcijų plitimą ribojantis režimas, ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikų ir pradinukų tėvai ar globėjai gali kreiptis dėl nedarbingumo pažymėjimo ne ilgiau nei 14 kalendorinių dienų išdavimo. Šiuo laikotarpiu iš „Sodros“ mokama ligos išmoka, kuri siekia 65,94 proc. nuo atlyginimo „ant popieriaus“. Tėvai arba globėjai gali prašyti darbdavio suteikti atostogas – kasmetines arba nemokamas.
Vaiku gali pasirūpinti kiti tėvų parinkti asmenys: vyresni broliai ar seserys ir panašiai.
Paskelbus karantiną, būtina suprasti, kad neorganizuojant ugdymo proceso siekiama minimizuoti galimų mokinio fizinių kontaktų kiekį, ypač vietose, kuriose galimai lankosi daugiau žmonių. Todėl šeimai tenka atsakomybė už savo vaikų ir kitų žmonių saugumą laikantis karantino principų ir vykdant karantino priemones.
Savivaldybių administracijos, vadovaudamosi patvirtintų profilaktinių, prevencinių priemonių privalo užtikrinti vaikų priežiūrą išimtinais atvejais savivaldybių įstaigose, jeigu to neįmanoma įgyvendinti namuose (pvz. vaikų, turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, priežiūra, vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, kurių tėvai ekstremalios situacijos metu privalo dirbti, priežiūra ir pan.). Kadangi situacija nacionaliniu mastu, regionuose yra skirtinga, nuolat kinta, todėl atvejų sąrašas nėra baigtinis. Būtent detali situacijos analizė vietose leistų priimti rezultatyviausius sprendimus, nes reikia ruoštis ir nuolatinės vaikų priežiūros atvejams.
-
Dėmesio!!!
Informuojame, kad vaikai pavasario atostogų metu nuo 2020 m. kovo 16 d. iki 2020 m. kovo 27 d. privalo būti namuose, prižiūrimi tėvų, nesiburti viešose vietose, nevykti į prekybos centrus bei kitur, siekiant apsaugoti save ir artimuosiuis nuo užsikrėtimo virusu COVID-19.
-
UWAGA!!!
Od 13 marca b. r. do 27 marca są wakacje wiosenne.
Do gimnazjum nie przychodzimy.
Szczegółową informację podamy w najbliższym czasie.
-
Kalbų Kengūra
Kovo 5 d. 5 klasės mokiniai kartu su anglų kalbos mokytoja Gražina Čerešniovaja dalyvavo kūrybinės iniciatyvos fondo projekte Kalbų Kengūra. Tas projektas skatina vaikų iniciatyvą, ugdo dalykines ir profesines kompetencijas, moko mąstyti, dirbti savarankiškai, formuoja socialinius įgūdžius, suteikia galimybę vaikams realizuoti save ir padeda atskleisti kuo daugiau talentų. Užsienio programos užduočių turinys sudaro anglų kalbos gramatikos žinių, analizės, pastabumo ir logikos principus.
Mokiniai buvo pavargę, bet labai patenkinti, kad turėjo galimybę gauti naujų žinių anglų kalba.
-
(Polski) WYZNACZ SOBIE KIERUNEK!
-
(Polski) DZIEŃ OTWARTYCH DRZWI
-
Nacionalinis diktantas
Vasario 28 d. mūsų gimnazijos IV G klasės mokiniai dalyvavo jau tryliktą kartą vykusiame Nacionaliniame diktante. Nacionalinis diktantas – tarptautinis suaugusiųjų ir moksleivių raštingumą skatinantis konkursas. Pagrindinis konkurso organizatorių tikslas – paskatinti žmones didžiuotis unikalia lietuvių kalba, kalbėti ir rašyti ja taisyklingai.
-
Projektas „Sveikas ir aktyvus gyvenimo būdas“
Vasario 27 d. pasibaigė mūsų dalyvavimas projekte „Sveikas ir aktyvus gyvenimo būdas“. III-IVG kl. mokiniai nuo lapkričio 15 d. turėjo treniruočių ciklą sveikatos stiprinimui, kurį vedė profesionalūs sporto treneriai. Užsiėmimo metu dalyviai suprato, kad už savo sveikatą atsakingi jie patys. Dėkojame l.e. gimnazijos direktorės pareigas Anai Borkovskajai už projekto koordinavimą.
-
Kalvelių gimnazistų ateities vizija – pasieniečio profesija
Vasario 27 dieną Vilniaus pasienio rinktinės bendruomenės pareigūnai lankėsi Kalvelių S. Moniuškos gimnazijoje. Apsilankymo tikslas – ne tik pristatyti pasieniečio profesiją, bet ir, pasinaudojus galimybe, įtekti dovaną gimnazijos abiturientei Irenai Dainovec, Litexpo parodoje ,,Studijos 2020“ dalyvavusiai Pasieniečių mokyklos organizuotame konkurse ,,Surask pasienietį“ ir garbingai užėmusiai pirmąją vietą.
Didžioji dauguma paskaitoje dalyvavusių vyresniųjų klasių mokinių lankė arba lanko gimnazijoje veikiantį JPB, todėl paskaitos metu daugiausiai kalbėta apie stojimo į Pasieniečių mokyklą sąlygas, susitikimo metu aptarti reikalavimai, normatyvai, stojamasis balas.
Antroje paskaitos dalyje su gimnazistais diskutuota apie prekybą žmonėmis, jos formas, Jaunuoliai pasidalijo savo mintimis apie asmenų įtraukimą į nusikalstamas veikas, jų verbavimą darbui vergiškomis sąlygomis.
Vilniaus pasienio rinktinės bendruomenės pareigūnai džiaugėsi aktyviu jaunuolių dalyvavimu VSAT organizuojamuose renginiuose ir konkursuose, o mokiniams, ateityje planuosiantiems teikti dokumentus dėl stojimo į Pasieniečių mokyklą, nurodė informacinius tinklalapius, kuriuose yra nuolat atnaujinama informacija apie stojimo sąlygas.
Mokinių susidomėjimas, noras bendrauti su pasieniečiais ir kuo daugiau sužinoti apie pasienio pareigūno profesiją dar kartą parodė, kad tokio pobūdžio apsilankymai yra naudingi.
-
Išvyka į Šumsko pasienio kontrolės punktą
Trečiadienį, vasario 26 d., mūsų gimnazijos jaunojo pasieniečio būrelis( JPB ) išvyko į VSAT prie LR VRM Vilniaus pasienio rinktinės Kenos pasienio užkardos Šumsko pasienio kontrolės punktą. Ten mokiniai buvo supažindinti su pasieniečio ir muitininko profesijomis ir jų kasdieniniu darbu pasienio kontrolės punkte.
Būrelio nariai turėjo galimybę užeiti į kontrolės punktą, pamatyti angarą, kur tikrinami automobiliai, apžiūrėti konteinerį, kur dedama konfiskuota kontrabanda ir netgi konteinerį, kur išmetami draudžiami pieno ir mėsos produktai. Užsiėmimų pabaigoje mokiniai turėjo galimybę pasivaikščioti prie valstybinės sienos.
-
Susitikimas su Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataru
Vasario 26 d. mūsų gimnazijos IIG – IVG kl. mokiniai kartu su Kalvelių ,,Aušros‘‘ gimnazijos mokiniais dalyvavo netradicinėje istorijos, politologijos ir pilietiškumo ugdymo pamokoje, skirtoje Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo 30-mečiui paminėti. Pamoką vedė Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataras Saulius Pečeliūnas, kuris pasidalijo savo prisiminimais ir refleksijomis.
-
Anglų kalbos pamoka už gimnazijos ribų
Vasario 24 d. IIIG klasės mokiniai (grupė B2 lygis) kartu su mokytoja Gražina Čerešniovaja aplankė Šokių teatrą, kur buvo rodytas spektaklis „Frankenšteinas“ pagal įžymaus anglų rašytojo Meri Šeli (Mary Shelley) novelę. Tame siaubo ir gotikiniame romane pasakojama, kaip jaunas mokslininkas Viktoras Frankenšteinas iš lavonų dalių sukuria gyvą būtybę.
Neformalios pamokos už gimnazijos ribų tikslas buvo ugdyti mokinio poreikį pažinti klasikinę anglų literatūra, kaupti naują patirtį, tobulinti kalbos įgūdžius ir lavinti saviraišką, kūrybiškumą bei vaizduotę. Mokiniai gavo namų užduotį apibūdinti, kaip atlikėjai vartoja teatrinės išraiškos priemones ir analizuoti spektaklio siužetinę ir veiksmo linijas. Mokiniai bus vertinami pagal tokius kriterijus: turinio atskleidimas, išsamumas (spektaklio siužetinės linijos supratimas), žodyno turtingumas ir įvairovė, kalbėjimo sklandumas ir rišlumas bei kalbos priemonių taisyklingumas.
-
(Polski) Studniówka 2020
-
VASARIO 16 – oji – LIETUVOS VALSTYBĖS ATKŪRIMO DIENA
2020 – 02-14 per pirmą ir antrą pamokas vyko viktorina ,,Ką žinau apie Lietuvą?‘‘ skirta Vasario 16 –ajai Lietuvos valstybės atkūrimo dienai. Dalyvavo 5 – 8 kl. ir IIG – IVG kl. mokiniai.
-
(Polski) Walentynki w naszym gimnazjum
-
Olimpiada
Vasario 13 dieną II G klasės mokinys Lobovkinas Edvinas dalyvavo lietuvių kalbos olimpiados tautinių mažumų mokyklų mokiniams (9-10 kl.) rajoniniame etape, kuris vyko Avižienių gimnazijoje. Mokiniams reikėjo atlikti kalbos vartojimo testą, parašyti rašinį pasirinkus vieną temą iš trijų, paruošti kalbėjimo užduotį ,,Mokykla – antrieji namai, nes…“ Edvinas sakė, kad pirmos dalies užduotys buvo sunkios, reikėjo pagalvoti, kaip teisingai parašyti, rašinys sekėsi lengviau, pasakoti apie mokyklą komisijai buvo nedrąsu, bet laikėsi didvyriškai. Šiais mokslo metais Edvinas trečią kartą dalyvauja lietuvių kalbos renginiuose. Dėkojame jam, kad atstovauja mūsų gimnazijai, linkime ir toliau būti tokiam aktyviam.
Lietuvių kalbos mokytoja Veronika Karkienė